Nowoczesny motocykl uniwersalny.
F 800 R ma ugruntowaną pozycję wśród motocykli BMW Motorrad typu roadster. Łączy zwinność, codzienną praktyczność oraz radość z dynamicznej jazdy zintegrowane w sportowym opakowaniu. Odświeżony F 800 R idzie krok dalej.
Wygląd który cieszy.
F 800 R jest po prostu świetnym motocyklem na który chcesz wsiąść i czerpać radość z jazdy - tak samo też wygląda. Precyzyjne linie i minimalistyczne elementy wykończenia nadają mu wrażenie lekkiej zwinności, zaś nowy, odwrócony widelec teleskopowy sugeruje dynamikę nawet gdy motocykl pozostaje nieruchomy. Symetryczny reflektor przedni nadaje F 800 R nowego, charakterystycznego wyglądu.
Przemieszczaj się bezpiecznie.
F 800 R zapewnia nieskomplikowaną radość z jazdy - gwarantowaną przez potężny a zarazem ekonomiczny dwucylindrowy silnik rzędowy generujący 90 KM mocy - oraz odpowiednie wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo: ABS na wyposażeniu standardowym, zrównoważone zawieszenie oraz pakiet bezpieczeństwa (ASC, ESA, RDC) gwarantują najlepszą reakcję podczas jazdy oraz całkowitą kontrolę nad sytuacją na drodze.
Nieskończona różnorodność.
Możliwości turystyczne i wszechstronność F 800 R znajdują odzwierciedlenie nie tylko w szerokiej gamie siedzeń o różnej wysokości czy dodatkowych opcjach mocowania bagażu. Dostępne są także różne wersje kolorystyczne.
F 800 R jak prawie żaden inny roadster oznacza maksymalną radość z jazdy.
Silnik | |
---|---|
Rodzaj | Chłodzony cieczą 2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy z czterema zaworami na cylinder, dwoma wałkami rozrządu w głowicy i układem smarowania z suchą miską olejową |
Średnica cylindra/skok tłoka | 82 mm x 75.6 mm |
Pojemność | 798 cm3 |
Moc znamionowa | 66 kW (90 KM) przy 8.000 obr/min (możliwa ograniczenie mocy do 35 kW (48 KM) przy 6.750 obr/min) |
Maks. moment obrotowy | 86 Nm przy 5.800 obr/min (ograniczenie osiągów: 69 Nm przy 3.500 obr/min) |
Stopień sprężania | 12.0 : 1 |
Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem | Elektroniczny wtrysk |
Kontrola emisji spalin | 3-drożny katalizator o obiegu zamkniętym, spełnia normę emisji EU-3 |
Osiągi / Zużycie paliwa | |
Prędkość maksymalna | Ponad 200 km/h |
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 90 km/h | 3.6 l/100 km |
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 120 km/h | 4.8 l/100 km |
Rodzaj paliwa | Benzyna bezołowiowa super o minimalnej liczbie oktanowej 95 |
Instalacja elektryczna | |
Alternator | alternator trójfazowy 400 W |
Akumulator | 12 V / 12 Ah, bezobsługowy |
Przeniesienie napędu | |
Sprzęgło | Wielotarczowe w kąpieli olejowej, sterowane mechanicznie |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa z kołami zębatymi o stałym zazębieniu zintegrowana ze skrzynią korbową |
Napęd | Zamknięty łańcuch O-ring z amortyzatorem wstrząsów w piaście tylnego koła |
Zawieszenie / Hamulce | |
Rama | Rama mostkowa, odlew aluminiowy |
Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła | Widelec teleskopowy typu upside-down |
Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła | Podwójny wahacz z odlewu aluminiowego,, centralna kolumna amortyzująca, płynna hydrauliczna regulacja napięcia wstępnego sprężyny pokrętłem, regulacja tłumienia odbicia |
Skok zawieszenia przód/tył | 125 mm / 125 mm |
Rozstaw kół | 1 526 mm |
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy | 100 mm |
Kąt nachylenia główki ramy | 64° |
Koła | Odlew aluminiowy |
Rozmiar obręczy, przód | 3.50 x 17" |
Rozmiar obręczy, tył | 5.50 x 17" |
Opony, przód | 120/70 ZR 17 |
Opony, tył | 180/55 ZR 17 |
Hamulce, przód | Dwie pływające tarcze, średnica 320 mm, radialne zaciski czterotłoczkowe |
Hamulce, tył | Jedna tarcza z pływającym, jednotłoczkowym zaciskiem; średnica tarczy 265 mm |
ABS | BMW Motorrad ABS |
Wymiary / masy | |
Długość | 2145 mm |
Szerokość (z lusterkami) | 860 mm |
Wysokość (bez lusterek) | 1235 mm |
Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia | 790 mm (Opcjonalne niskie siedzenie: 770 mm (Opcjonalne wysokie siedzenie: 820 mm) |
Długość łuku krokowego na pusto | 1 780 mm (Opcjonalne niskie siedzenie: 1 740 mm (Opcjonalne wysokie siedzenie: 1 835 mm) |
Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1) | 202 kg |
Dopuszczalna masa całkowita | 405 kg |
Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) | 203 kg |
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa | 15 l |
Rezerwa paliwa | Około 3.0 l |
* | Wyposażenie dodatkowe. |
Standard | BMW Motorrad ABS, regulowane dźwignie sprzęgła i hamulca ręcznego, wydech ze stali nierdzewnej |
Wyposażenie opcjonalne (OE) | niskie siedzenie, siedzenie comfort, elektroniczna regulacja zawieszenia (ESA), automatyczna kontrola stabilności (ASC), ograniczenie mocy 35 kW / 48 KM, podgrzewane manetki, kierunkowskazy LED, system kontroli ciśnienia w oponach RDC |
Akcesoria (OA) | różne siedzenia, system do przewozu bagażu, podnóżki HP, dźwignie HP, szyba turystyczna, osłona silnika, osłona siedzenia pasażera, tłumik Akrapovic, nóżka centralna |
2) | Dane techniczne dotyczą pojazdu bez obciążenia (DIN) |
1) | Zgodnie z wytycznymi 93/93/EWG z wszystkimi płynami, paliwem zatankowanym przynajmniej do 90% użytkowej pojemności zbiornika paliwa |