Opanuj każdą drogę - na BMW S 1000 R.
Esencja motocykla Naked bike: maksymalizacja osiągów. 160 KM/118 kW, 112 Nm momentu obrotowego oraz stosunek mocy do masy wynoszący 1,29 kilogramów na KM - konkurencja znika w lusterku. Tak jak jego poprzednik z klasy superbike, S 1000 R stanowi punkt odniesienia w swoim segmencie.
Silnik: liniowa moc.
Wysoce wydajny, 4-ro cylindrowy silnik rzędowy wywodzi się z modelu S1000RR, ale został dodatkowo zoptymalizowany. Wynik: liniowe oddawanie momentu obrotowego dla równomiernego przyspieszania w całym zakresie obrotów silnika. Silnik S 1000 R ma moc 160 KM / 118 kW przy 11000 obr/min, zaś maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 9250 obr/min wywołuje uśmiech na twarzy motocyklisty przy każdym odkręceniu manetki.
Design: Gotowy do ataku.
Geny S 1000 R przykuwają uwagę od pierwszego spojrzenia: agresywny design: tył do góry/ nos w dół, wyróżniający się reflektor główny oraz charakterystyczne skrzela na owiewce dzięki którym "R" pokazuje zdecydowanie lżejsze oblicze. Wyrazisty design sprawia, że nawet na postoju S 1000 R w bezkompromisowy i oryginalny sposób demonstruję swoją moc, ściągając na siebie spojrzenia.
Pełna kontrola: Race ABS oraz ASC na wyposażeniu standardowym.
Miej moc zawsze pod kontrolą. S 1000 R wyposażony jest w standardowo w Race ABS i ASC (automatyczna kontrola stabilności). Ten duet zapewnia doskonałe przyspieszenie i hamowanie przy poziomie progowym. Układy mogą zostać włączone i wyłączone w trakcie jazdy, umożliwiając nieprzerwaną radość z jazdy.
Tryby jazdy: Wszechstronność.
Tryb "Rain" zapewnia łagodną reakcję przepustnicy, z układami ABS i ASC dostosowanymi do mokrych nawierzchni dróg. Tryb "Road" tymczasem optymalizuje reakcję przepustnicy, ABS oraz ASC pod suchy asfalt. Tryby Pro są dostępne jako wyposażenie dodatkowe dla motocyklistów goniących za osiągami: moc wrażeń zapewnią tryby "Dynamic" oraz "Dynamic Pro"
Bez kompromisów: opcje personalizacji.
Dla S 1000 R dostępne są dwa pakiety, każdy z nich grupuje różne opcje: Pakiet "Sport" obejmuje tryby jazdy Pro (Rain, Road + Dynamic, Dynamic PRO), DTC (Dynamic Traction Control), shift assistant oraz tempomat. Pakiet "Dynamic" składa się z elektronicznego zawieszenia DDC (Dynamic Dumping Control), podgrzewanych manetek, kierunkowskazów LED oraz spoilera silnika w kolorze owiewki. Dla S 1000R dostępny będzie również szeroki wybór części HP kierowany do ambitnych motocyklistów.
Silnik | |
---|---|
Rodzaj | Chłodzony wodą/olejem, 4-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy, cztery tytanowe zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu w głowicy |
Średnica cylindra/skok tłoka | 80 mm/49.7 mm |
Pojemność | 999 cm3 |
Moc znamionowa | 118 kW (160 KM) przy 11,000 obr/min. |
Maks. moment obrotowy | 112 Nm przy 9,750 obr/min. |
Stopień sprężania | 12.0 : 1 |
Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem | Elektroniczny wtrysk w kanale wlotowym/Cyfrowy system sterujący silnikiem z czujnikiem spalania stukowego (BMS-K+) |
Kontrola emisji spalin | Dwa 3-drożne katalizatory o obiegu zamkniętym, kontrola emisji zgodna z normą EU-4, elektronicznie sterowane zawory interferencyjne i sterowany zawór akustyczny w układzie wydechowym |
Osiągi/Zużycie paliwa | |
Prędkość maksymalna | Ponad 200 km/h |
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 90 km/h | 5.4 l/100 km |
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 120 km/h | 5.6 l/100 km |
Rodzaj paliwa | Benzyna bezołowiowa super i premium, o liczbie oktanowej 95-98 (czujnik spalania stukowego, moc znamionowa dla benzyny o LO 98). |
Instalacja elektryczna | |
Alternator | 350 W |
Akumulator | Typ 12 V/9 Ah, bezobsługowy |
Przeniesienie napędu | |
Sprzęgło | Wielotarczowe w kąpieli olejowej, sterowane mechanicznie, z układem Anti-Hopping |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa o stałym zazębieniu ułożonym w jednej płaszczyźnie |
Napęd | Łańcuch |
Zawieszenie/Hamulce | |
Rama | Rama mostkowa z odlewu aluminiowego, silnik stanowi część konstrukcji nośnej |
Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła | Widelec upside-down, O 46 mm, regulowane tłumienie kompresji i odbicia |
Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła | Podwójny wahacz z odlewu aluminiowego, płynna regulacja tłumienia kompresji i odbicia |
Skok zawieszenia przód/tył | 120 mm/120 mm |
Rozstaw kół | 1439 mm |
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy | 98.5 mm |
Kąt nachylenia główki ramy | 65,4° |
Koła | Odlew aluminiowy |
Rozmiar obręczy, przód | 3.50 x 17" |
Rozmiar obręczy, tył | 6.00 x 17" |
Opony, przód | 120/70 R 17 |
Opony, tył | 190/55 R 17 |
Hamulce, przód | Dwie pływające tarcze, średnica 320 mm, grubość 5 mm, stałe zaciski cztertłoczkowe |
Hamulce, tył | Jedna tarcza, średnica 200 mm, grubość 5 mm, pływający zacisk jedno tłoczkowy |
ABS | BMW Motorrad Race ABS (częsciowo zinetegrowany), odłączalny |
Wymiary/masy | |
Długość | 2057 mm |
Szerokość (z lusterkami) | 845 mm |
Wysokość (bez lusterek) | 1.228 mm |
Wysokość siedzenia | 814 mm |
Długość łuku krokowego | 1.805 mm |
Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1) | 207 kg |
Masa sucha 2) | |
Dopuszczalna masa całkowita | 407 kg |
Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) | 200 kg |
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa | 17.5 l |
Rezerwa paliwa | Około 4.0 l |
1) | Zgodnie z dyrektywą 93/93/WE ze wszystkimi płynami eksploatacyjnymi, zatankowany co najmniej w 90 procentach efektywnej pojemności zbiornika paliwa. |
2) | Masa własna bez płynów eksloatacyjnych. |